سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
صدای پنج گنج جنوب، نجات هلیل، احیای جازموریان
صدای پنج گنج جنوب ( قلعه گنج، کهنوج، رودبار، منوجان، فاریاب) دغدغه‌ها، خواسته‌ها، مشکلات و مطالبات خود را برای ما بفرستید تا به گوش مسئولین برسانیم! مشخصه تلگرام جهت تماس: https://t.me/rashedjahangiri
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 15
کل بازدید : 112764
کل یادداشتها ها : 71
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

آخرین خبر : راهکارهایی برای عبور کشور از «بحران آب» 

تاریخ انتشار: 97/01/05 21:30

 سیناپرس/ علی محمد شاعری؛ سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: در حال حاضر میزان مصارف ما از میزان منابع آب کشور بیشتر شده است و وظیفه اصلی حاکمیت و مدیریت آب این است که تقاضای آب را با عرضه متناسب کند. معنای سازگاری با خشکسالی نیز تنظیم عرضه و تقاضا است. این یک وظیفه همگانی است و همه باید دست به دست هم داده و مصارف خود را به گونه ای تنظیم کنیم که با میزان نزولات جوی و ذخایر آبی کشور متناسب باشد.
وی افزود: متاسفانه به علت مصرف بی رویه آب، کشور دچار تنش شدید آبی شده و هم اینک بسیاری از استان ها در معرض پدیده خشکسالی و بی آبی و بیابان زایی قرار دارند. اگر می خواهیم کشور از این وضعیت عبور کند باید چند تصمیم مهم بگیریم.
شاعری تصریح کرد: اولین تصمیم این است که در حوضه هایی که مصرف آب بالاست نسبت به هوشمندسازی مصرف در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و مصارف خانگی اقدام جدی انجام دهیم. برای این منظور بایستی از فناوری های نوین بهره بگیریم و آن را جایگزین روش های سنتی با بهره وری بسیار پایین کنیم. بر این اساس، برنامه ششم توسعه تکلیف کرده که سالانه در 400 هزار هکتار از اراضی کشاورزی، سامانه های نوین آبیاری جایگزین روش های سنتی شود.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، اجرای سریع پروژه های تصفیه فاضلاب و بازچرخانی آب را دومین اقدام اساسی برشمرد و اظهار کرد: الان حدود 40 درصد از فاضلاب کشور تصفیه می شود و حدود 20 درصد فاضلاب، بازچرخانی و دوباره وارد چرخه مصرف می گردد. این در حالی است که بسیاری از کشورهایی که دچار بحران آب نیستند، 100 درصد فاضلاب خود را تصفیه می کنند. طبق تکلیفی که در برنامه ششم بر عهده دولت گذاشته شده است می بایست حداقل سالی 5 درصد شبکه فاضلاب کشور ارتقا پیدا کند که این تکلیف قانونی در حال حاضر انجام نمی شود.
وی ادامه داد: سومین اقدام این است که از آب های غیرمتعارف مثل آب خلیج فارس که به دریای آزاد متصل است استفاده کرده و آن را شیرین سازی کنیم. در آنجا هم دولت را مکلف کردیم که 30 درصد آب شرب مورد نیاز استان های ساحلی در جنوب کشور با فرآیند شیرین سازی آب دریا تامین شود.
شاعری، اصلاح فرهنگ مصرف آب را چهارمین اقدام دانست و گفت: هم اینک سرانه مصرف آب در کشور ما حدود 220 لیتر است. در یک کشور اروپایی مثل آلمان که میزان بارندگی 2 برابر ایران است، سرانه مصرف آب نصف کشور ما است. این بدان معناست که آنها روی الگوی مصرف، بازچرخانی آب و هوشمندسازی مصرف آب در منازل و مزارع کار کرده اند. ما هم باید در بحث فرهنگ مصرف آب به گونه ای کار کنیم که الگو و سبک مصرف آبمان متناسب با شرایط کم آبی در کشور باشد.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر اهمیت تامین منابع مالی برای تحقق اهداف یادشده، تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه سال 97 حدود 50 درصد اعتبارات بخش آب را کم کرده و شعارهای دولت در بخش آب تناسبی با اقداماتش ندارد. در حال حاضر 300 هزار هکتار از اراضی پایاب سدها به دلیل اینکه شبکه تکمیل نشده ندارند، از بی آبی رنج می برند. اگر در لایحه بودجه سال 97، اقدامی اساسی برای تکمیل شبکه پایاب سدها انجام می گرفت 300 هزار هکتار از اراضی که ساختمان سدشان تکمیل و آب پشت سد جمع شده است، امکان استفاده از این آب را پیدا می کردند.
بارش ها کم شده اما فرهنگ مصرف آب تغییر نکرده است!شمس الله شریعت نژاد؛ دیگر عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس هم در این زمینه گفت: متاسفانه مشکل آب در کشور حادتر از سال گذشته و سال های قبل شده است و هرچه زمان می گذرد به دلیل بروز خشکسالی و کمبود بارش، چالش کم آبی جدی تر می شود. این در حالی است که فرهنگ مصرف آب نسبت به گذشته تغییر چندانی نکرده است. این امر به یک تلاش همگانی به ویژه از سوی وزارت نیرو که مصرف آب را مدیریت می کند، نیاز دارد.
وی با ابراز رضایت از برنامه توسعه کشت گلخانه ای برای افزایش بهره وری در مصرف آب، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در بحث مدیریت، صنایع آب‌بر را به مناطق بیابانی که مردم برای تامین آب شرب هم مشکل دارند، انتقال دادیم. در صورتی که همه این صنایع می بایست در کنار دریا باشند همانطور که در همه کشورهای دنیا چنین است.
شریعت نژاد افزود: هم اینک مباحثی که در زمینه مدیریت آب مطرح می شود بر این موضوع اصرار دارد که آب را از مناطق دیگر انتقال دهند. در صورتی که باید در هر منطقه از کشور متناسب با میزان بارش و مزیت هایی که وجود دارد، صنایع مربوط به خود را احداث کنیم.
وی با اشاره به مصرف بسیار بالای آب در بخش کشاورزی، گفت: به نظر می رسد که ما باید از گونه های گیاهی استفاده کنیم که نیاز آبی کمتری دارند و در عین حال، فناوری هایی را به کار بگیریم که مصرف آب را کاهش می دهند. دیگر زمان آن گذشته که اراضی را به شکل سنتی توسعه دهیم و از آبیاری های سطحی با راندمان پایین استفاده کنیم.


منبع:آخرین خبر 


  

سربازان خط مقدم اقتصاد_مقاومتی در جنوب کرمان بار دیگر به روز سیاه نشستند
قهر طبیعت و مسئولین با کشاورزان در جنوب تمامی ندارد
از جنوب کرمان به عنوان بزرگترین گلخانه طبیعی کشور یاد می شود. وضعیت آب و هوایی در شهرستانهای جنوبی استان کرمان به گونه ای است که طرحهای استمرار کشت محصولات کشاورزی استراتژیک در این منطقه در فصول سرد سال اجرا می شود و نیاز کشور را از واردات محصولاتی مانند سیب و پیاز که تا چند سال قبل باید از کشورهایی نظیر پاکستان وارد می شد را از بین برده است.
اما کشاورزی این منطقه علاوه بر دستخوش بی تدبیری و قهر مسئولین در این سالها و عدم تنطیم بازار مناسب در فصل برداشت محصول که مثنوی هفتاد من غمبار این سالها در جنوب کرمان است، هر ساله دستخوش تغییرات جوی و قهر طبیعت هم می شود.
امسال هم سرمای پیش از موعد هوا در شهرستان های جنوبی استان کرمان طی شب های اخیر موجب سرمازدگی و یخبندان وسیع محصولات کشاورزی شده و خسارت زیادی را به بخش کشاورزی این شهرستان ها تحمیل کرده است.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان سرما از روز سه شنبه تاکنون به 4 هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه خسارت وارد کرده است و در مجموع بین 30 تا 70 درصد به مزارع کشاورزی و گلخانه ها در جنوب کرمان خسارت سرمازدگی وارد شده است.
سرمازدگی؛ بلایی که هر سال نازل می شود
این در حالی است که تقریبا هرساله یخبندان و سرمازدگی (سرمای زودرس پاییزه) خسارت زیادی بر محصولات کشاورزی مردم بویژه محصول سیب‌زمینی این منطقه وارد می‌کند و کشاورزانی را که با هزاران امید، دل به کسب و کار کشاورزی بسته‌اند، ناامید می‌کند.
امسال نیز این کشاورزان مغلوب سرمای شدید شدند و تمام دارایی خود را که برای کار کشاورزی هزینه کرده بودند، از دست دادند.
کشاورزان جنوب استان در حالی هرساله با غول سرما دست و پنجه نرم می‌کنند، اما چاره ای اساسی برای این مشکل اندیشیده نمی شود.
عدم اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان و عدم بیمه کشاورزی از جمله مشکلات اساسی در این مسیر است.
گرچه در این سالها تلاش های بیشتری از جانب مسئولان جهاد کشاورزی در راستای پوشش بیمه کشاورزی در این منطقه صورت گرفته است، اما سقف بیمه ای 2 میلیون و 500 هزار تومانی هم که بعضا با تأخیر چندماهه پرداخت میشود، دردی را از آلام یک کشاورزی را که بالای 20 میلیون و حتی بیشتر (که در واقع تمام دار و ندار او بوده است و گاها قرض گرفته است) به امیدی زیر زمین کرده است، دوا نمی کند.
سوال اینجاست علی رغم تکرار هرساله این بلا اما چرا باید همیشه در خصوص کشاورزی چاره جویی زمانی روی دهد که خسارتهای زیادی به محصولات وارد شده است و دقیقا امسال هم زمانی اطلاع رسانی و هشدارهای هواشناسی مقتضی به کشاورزان انجام گرفت که بخش عمده محصولات شان را سرما زده بود، گرچه شدت سرما و کاهش دما به حدی بود که اطلاع رسانی از قبل هم کاری از پیش نمی برد.
این درحالی است که مهمترین پایه اقتصادی در جنوب کرمان کشاورزی است و منبع درآمد و معاش بیش از 80 درصد مردم در این منطقه ،مستقیم و غیرمستقیم ،وابسته به کشاورزی است و وقتی کشاورزان و یا بعبارتی بهتر بگوییم سربازان خط مقدم و پیشگامان اقتصاد مقاومتی در این منطقه شکست بخورند یعنی عملا دیگر اقتصاد و بازار و همه چیز این منطقه هم تحت شعاع آن شکست خورده است.
حال مردم جنوب کرمان منتظر عملکرد دولت و نیز فریاد رسای نمایندگان شان در مجلس شورای اسلامی برای مطالبه این مسأله اساسی و حداقل جبران بخشی از خسارت کشاورزان از طریق رایزنی با مقامات ارشد دولت و وزیر مربوطه در این باره اند.
هم چنین مردم انتظارشان از ائمه جمعه این شهرستان هاست که در خطبه های نماز ورود اساسی تری به این موضوع داشته و فریادِ بغض در گلوخفته اکثریت کشاورز این منطقه که دستشان از هرجایی کوتاه است باشند. آیا جز اینست که در روایات اسلامی است که «من لا معاش له لا معاد له» و حال یکساعت و بیشتر در خطبه های نماز جمعه از دین و تشرعات و ولایت فقیه و اقتدار نظام و... بگوییم اما آیا مردمانی که هر ساله تمام زندگی و دار و ندارشان را به یکباره می بازند، گوش شان به این حرفها بدهکار خواهد بود؟
نواب کمالی

سربازان خط مقدم اقتصاد_مقاومتی در جنوب کرمان بار دیگر به روز سیاه نشستند

 


  

صلح و سازش بین دو طایفه ی فلاحی و کرمی در شهرستان قلعه گنج

مراسم صلح و اشتی بین دو طایفه ی فلاحی و کرمی در شهرستان قلعه گنج باحضور جمعی از بزرگان و معتمدین این دو طایفه در محله ی مسجد صاحب الزمان عج حسن اباد برگزار شد.

این صلح و اشتی با همت و تلاش حاج مراد جهانگیری سرطایفه ی جهانگیری و از معتمدین شهرستان قلعه گنج صورت گرفت.

در سال 1392براثر نزاع و درگیری بین دو نفر از جوانان دو طایفه ی کرمی و فلاحی منجر به یک فقره قتل شده بود و طی این مدت بین دو طایفه کدورت و تشنج ایجاد شده بود و با همت و میانجیگری مراد جهانگیری و محمد فلاحی و با همکاری معتمدین و بزرگان این دو طایفه در نهایت باگذشت بیش از چهارسال سال از اختلاف دیرینه میان این دو طایفه صلح و سازش برقرار شد.

مراد جهانگیری از معتمدین و بزرگان شهرستان قلعه گنج در حاشیه ی مراسم صلح و سازش این دو طایفه بیان داشت؛
خداوند متعال را شاکر هستیم که این بستر فراهم گردید که بین دو طایفه ی بزرگ فلاحی و کرمی صلح و اشتی ایجاد شد و مصالحه نمودند و با همدلی یکدیگر به صورت برادرانه زندگی می کنند

صلح و سازش بین دو طایفه کرمی و فلاحی

 


  

تزریق امپول اشتباهی دختر 11ساله چاه دادخدایی را به کام مرگ کشاند،

به گزارش کانال خبری چاه دادخدا متاسفانه در روزهای حوادث زلزله غرب کشور , در سکوت رسانه ای دخترنوجوانی از اهالی  بخش دادخدا شهرستان قلعه گنج در اثر تزریق امپول اشتباهی جان به جان افرین تقدیم کرد

شرح توضیحات از قول شاهدین : دختر نوجوان به خاطر ضایعه ای اپاندیس ونیاز به عمل فوری به منوجان به عنوان نزدیک ترین بیمارستان اعزام میگردد وایشان اون روز تحت عمل جراحی قرار گرفته وحالش بهبود یافته وبه بخش منتقل میشودو حالش مناسب بوده وحتی باگوشی اش بازی میکرده تابعد از دو روز نیمه های شب پرستاری به دستور دکتر آمپولی به ایشان تزریق میکنه , متاسفانه این آمپول برای بیمار دیگری تجویز شده بود اما سهوا وبخاطر سهل انگاری به این مرحومه تزریق میشود , در چند دقیقه بعد حال دختربهم خورده وبه کما میرود , دختررابه کهنوج اعزام میکنن وپنج روز ایشان را در کهنوج نگه داشته وبا اصرار خانواده وبستگان مبنی براعزام بیمار به بندرعباس یاکرمان ترتیب اثری داده نشده وهمواره بااین ادعا که بیمارستان های هدف تخت خالی ندارند ازاعزام بیمار سرباز میزنند روز پنجم که حال بیمار به وخامت میگراید بیمار به کرمان اعزام میشود وبارسیدن به کرمان شوربختانه این دختر نوجوان ومحروم بخاطر کوتاهی مسئولین هردو بیمارستان تمام میکند ودر خلاصه پرونده ای مرحومه ازطرف بیمارستان کهنوج علت را اشتباه در تزریق آمپول قید کرده ومنوجان کمبود امکانات را !
نامبرده دختری محصل بنام فاطمه راهی زاده سال سوم راهنمایی از خانواده ای محروم وپدری کارگر که شغلش دهقانی وگار بروی مزارع مردم است
خواهشمندیم مسئولین محترم بهداشتی درمانی در مورد این خطای فاحش پیگیری های لازم راصورت داده ومسئولین مستقیم وغیرمستقیم مرگ این دختر معصوم را به افکار عمومی دادگاه های اداری معرفی نمایید تا اینگونه خطاهای فاحش پزشکی که جان انسان بی پناه ومحرومی رابایک اشتباه کوچک گرفته اند تکرار نگردد
الایحال اگر این نوع اشتباهها در مرکز یکی از استانها اتفاق می افتاد طبیعتابازار رسانه های دولتی وصدا سیماو فضاهای بخاطر سوژه ای جدید داغ میشد
این درد رابه کجا باید برد , جواب دل پدر ومادر فاطمه ای نوجوان که باهزار زحمت وخون دل در عنفوان جوانی نوگل شان پرپر شده را کدام مسئول میدهد.

تزریق آمپول اشتباهی عامل فوت کودک 11 ساله چاه دادخدایی شهرستان قلعه



  

پیگیری مشکلات املاکی مردم جنوب استان کرمان توسط نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر احمد حمزه از وزیر محترم راه و شهرسازی:

پیگیری پیگیری مشکلات املاک مردم جنوب کرمان از وزیر محترم راه و شهرسازی

 

 


  

پیگیری ظلم اداره منابع طبیعی شهرستانهای پنج گنج توسط نماینده محترم جناب آقای دکتر احمد حمزه؛

http://s9.picofile.com/file/8311216226/نامه_حمزه_به_محیط_زیست.jpg

 


  

جوابیه؛ دفتر نماینده محترم مردم 5 گنج در مجلس شورای اسلامی 
در پی انتشار نقدی بر مکاتبه جناب دکتر حمزه نماینده محترم با ریاست دانشگاه فرهنگیان
لازم به توضیح است که سهمیه پذیرش دانشجویان پنج شهرستان حوزه انتخابیه توسط دانشگاه مزبور بصورت مشترک با دو شهرستان دیگر جنوب کرمان تعیین گردیده و لذا جهت اعلام نیاز در تکمیل ظرفیت و همچنین ازمون سال اینده ، بر طبق اساسنامه این دانشگاه و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، ظرفیت پذیرش دانشجو در واحدهای دانشگاهی توسط ریاست و هیات امنا این دانشگاه به وزارت اموزش و پرورش اعلام میشود.  لذا جهت رفع این مشکل و پذیرش دانشجویان پنج شهرستان در این مرکز نیاز به اصلاح شرایط جذب و پذیرش در این دانشگاه ضروری بوده است.از طرفی این موضوع قبلا با اعتراض به تصمیم اداره کل اموزش پرورش استان و اعلام به وزارتخانه در حال پیگیری بوده است
 دفتر ارتباطات مردمی دکتر حمزه نماینده مردم شریف جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی 

پیگیری سهمیه فرهنگیان پنج گنج جنوب


  

روزگاری طراوت جاری آب بر پهنه هلیل رودجیرفت و رودبَمپورایرانشهر و چشمه عروس با امواج تپنده خود، حیات را به مردمان بادیه نشین و طبیعت وحش این تالاب بخشیده بود. آری روزگاری که دغدغه آب به ذهن بشر تلنگر نمی زد، هلیل رود استوار از کوه های کرمان سرچشمه می گرفت و پس از آبیاری دشت جیرفت خود را شتابان به تالاب جازموریان میرساند.

کمی آن طرف تر نیز رود بلند بمپور از مشرق بلوچستان به سوی مشرق باتلاق جازموریان سینه جاری می کرد تا با تلفیقی از چشمه عروس که افاده کنان از کوه لاله زار کرمان راهی وصال یار می شد، پس از آبیاری مزرعه های رابر در استان کرمان تابلوی زیبای جازموریان را بر پهنه گیتی به تصویر می کشیدند.اما امروز پس از سالها بی مهری انسان و دست تقدیر روزگار این تالاب بکر و زیبا، چهره درهم کشیده و همچون پیری چروک رخسار، تشنه لب بر خاکی تفدیده منتظر جرعه آبی از سر تدبیر انسان است.زیرابرهلیل رود ورود بمپور سدهائی ساخته اند که ازسرازیری آب به این دریاچه جلوگیری می شود.خشک شدنی که باعث افزایش گردوخاک ازطریق بادهای گروک وشمال برای مردمان همسایه جازموریان سوغات آن است ،که متاسفانه تابحال هیچ اقدامی درجهت جلوگیری ازاین فاجعه نشده است،وهدیه آن برای حیوانات چیزی جزءگرسنگی وتشنگی نبوده  است.بلائی که چندوقت است سرسایر تالاب های مهم کشور نظیرهامون،بختگان،دریاچه ارومیه و...آمده بودحالاهم براثرغفلت بر سرجازموریان آباد وپرآب آمده است،دربحث هامون کشور همسایه رامقصرمی دانیم ولی کل حوضه های آبریز این دریاچه درداخل کشورمان است.امیداست که مسئولین فکری به بی حالی جازموریان بکنند.به همین جهت سایت خبری تحلیلی دلگان پرس باتوجه به احساس وظیفه کمپینی جهت نجات جازموریان ازفاجعه زیست محیطی تشکیل داده است.تشکلهای مردمی زیست محیطی ازحاشیه نشینان جاز درحمایت از دریاچه جازموریان اقدام به تشکیل کمپین نجات این دریاچه وتالاب کرده اند. 


  

دخالت بشر بر نظم مستقر در پهنه هستی یکی ازعوامل مهم در تغییرات زندگی بشراست،از زمانی که ابزارهای ساخته شده توسط انسانها توانست موجب دگرگونی درمحیط شده و آنطور که خود می‌خواهد آن  را در جهت تأمین منافع خود و دیگران قرار دهد،بشر بااستیلای برمحیط طبیعی و منابع ان موجبات بهبود زندگی اجتماعی را سبب شود که از جمله آن اختراع ابزارهای تولیدات، اهن، کشت وزرع، حرکت بر سطح دریاها و رودخانه‌ها و امروز مسلط شدن براسمان ها امکان سهولت در زندگی را فراهم ساختند،اما در کنار این توفیقات بعضی ازعلوم بشری که منجربه تولید ابزارهای تسلط برمحیط طبیعی شد نه تنها بخشی ازان مؤثر بر حیات بشری نشد بلکه سبب تغییرات غیرقابل جبرانی بر محیط زیست شد از جمله ان اختلال در چرخه بارش و عوامل پدید امدن این پدیده طبیعی است،محصول این مداخله تغییر اقلیمی وتبدیل مناطق پایین دست به کویر است، متاسفانه اقدامات غیرکارشناسی اواخر دهه 60که حاصل مدیریت سیاسی، اقتصادی که اندیشه خلق ثروت به هر قیمتی برایش دراولویت است باعث شده بااحداث سدها بر سرشاخه ها و انتقال ان بر خلاف مسیر طبیعی ان میرود که در افق 20 ساله این منطقه که متأسفانه بواسطه انهدام مرکز چرخه اش که حافظ اکوسیستم منطقه و فلات ایران است یعنی جازموریان این منطقه راکه بعنوان یکی از گلخانه های 4گانه جهان است را نابود سازد، امروز بایستی مسئولان منطقه، ائمه محترم جمعه، بویژه نمایندگان محترم در جهت جلوگیری از انتقال اب اقدام عملی نموده و با پیگیری مستمر و طرح سئوال از وزیر نیرو و جهاد کشاورزی و سئوال از رئیس جمهور محترم به لحاظ عدم توجه محیط زیست به اسیب های ناشی از انتقال اب ازسرشاخه های هلیل و انهدام 24 سد منابع طبیعی، ازادسازی حقابه محیط زیستی ازسدهای بافت، بمپور و جیرفت، پیگیری اجرای طرح جامع اب جنوب کرمان واجرایی شدن انتقال اب ازدریای عمان به جنوب وشمال کرمان این منطقه رانجات دهند مطمئن باشید اگر این اقدامات صورت پذیرد در افق 30 ساله فقط میتوانیم 50 درصد از اسیب ها را جبران کنیم و گر نه شاهد خواهیم این منطقه به زودی خواهد مرد و شما در مقابل نسلهای اینده مسئولیم. 

ارسالی از مخاطبین کمپین تلگرامی اوای هلیل، احیای جاز

 

 


  

مسؤولان باید به مسأله ملی بودن اراضی در منوجان به صورت یک بحران نگاه کنند
نماینده مردم شهرستان‌های رودبار جنوب، قلعه‌گنج، کهنوج، فاریاب و منوجان در مجلس شورای اسلامی گفت: همه ادارات باید به مسأله ملی بودن اراضی شهرستان منوجان به صورت یک بحران نگاه و با اتحاد برای رفع این مشکل اقدام کنند، چرا که ملک مردم را تصرف کردن و باز به آنها فروختن ستم به مردم است.به گزارش روابط عمومی فرمانداری منوجان به نقل ازخبرنگار فارس درمنوجان، احمد حمزه صبح امروز پس از زیارت قبور شهدای گمنام و گلزار شهدا منوجان ، و بازدید از سایت اقتصاد مقاومتی این شهرستان و دیدار با ریاست محترم دادگستری  در جلسه شورای اداری با اشاره به تهدیدهای آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: برجام و برنامه هسته‌ای، ابزار فشار آمریکا بود که با آن بتواند کشور ما را تحت فشار قرار دهد و نقش ما را در دنیا کوچک کند.وی اذعان داشت: ما باید با هوشیاری تمام مسائل کشور را رصد کرده و از هر مسأله تفرقه‌افکن پرهیز کنیم، هر اندازه بتوانیم اقتصاد مقاومتی را با اقتصاد سایر کشورها یکی کنیم، اثر آمریکا به مراتب کمتر خواهد شد.حمزه عنوان کرد: فلسفه وارد کردن اقتصاد دانه‌ای خارجی به کشور همین است، اگر منافع اقتصادی آنها در کشور ما باشد به تحریم‌های قبل از برجام بر نخواهند گشت.نماینده مردم شهرستان‌های رودبار جنوب، قلعه‌گنج، کهنوج، فاریاب و منوجان در مجلس شورای اسلامی در مجلس اظهار کرد: بال‌های قدرت کشور ما سپاه پاسداران است و اقتدار کشورمان را مدیون نخبه‌های ایرانی هستیم.وی با اشاره به اینکه تمام فرموده‌های امام خمینی (ره) تحقق پیدا کرده است، بیان داشت: اینکه امام راحل فرمودند، «اگر سپاه نبود ایران هم نبود»، اکنون ما این واقعیت را مشاهده می‌کنیم.حمزه منافع کشور را اولویت در همه امورات دانست و خاطرنشان کرد: درست است که دیدگاه‌های سیاسی متفاوتی در کشور وجود دارد، اما وقتی که منافع ملی کشور و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در میان باشد همگی یکپارچه از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در همه شرایط حمایت خواهیم کرد، چرا که در قبال قطره قطره خون شهدا مسؤول هستیم.نماینده مردم منوجان در مجلس اذعان داشت: همه ادارات باید به مسأله ملی بودن اراضی شهرستان منوجان به صورت یک بحران نگاه و با اتحاد برای رفع این مشکل اقدام کنند، چرا که ملک مردم را تصرف کردن و باز به آنها فروختن ستم به مردم است و چنین چیزی در جمهوری اسلامی مورد پسند نخواهد بود. حمزه ادامه داد: اراضی که قرن‌ها در اختیار مردم بوده، متعلق به مردم است و اینکه اکنون بخواهیم این اراضی را ملی بنامیم، کاری ظالمانه است و منابع طبیعی باید در زمینه رفع این مشکل اقدام کند.وی اشاره‌ای به پُر کردن چاهک‌های کشاورزان کرد و افزود: پُر کردن چاهک‌هایی با متراژ 2 یا 3 متری نباید صورت گیرد، چرا که آن زمانی مردم این چاهک‌ها را حفر می‌کردند، هیچ کس سد راه آنها نبوده و اکنون بعد از گذشت چند دهه که این چاهک‌ها منبع نان خوردن مردم شده است پر کردن آنها ظلم است.
درپایان جلسه دکتر حمزه نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی ، فرماندار و اعضای محترم شورای اداری پس از بازدید از اداره زندان شهرستان منوجان  به مناسبت هفته نیروی انتظامی باخانواده های شهدای نیروی انتظامی ملاقات کردند. 

کانال رسمی اطلاع رسانی دکتر حمزه  dr_hamze 


  
+ وتا


+ سلام


+ سلام






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ