سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
صدای پنج گنج جنوب، نجات هلیل، احیای جازموریان
صدای پنج گنج جنوب ( قلعه گنج، کهنوج، رودبار، منوجان، فاریاب) دغدغه‌ها، خواسته‌ها، مشکلات و مطالبات خود را برای ما بفرستید تا به گوش مسئولین برسانیم! مشخصه تلگرام جهت تماس: https://t.me/rashedjahangiri
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 15
کل بازدید : 112763
کل یادداشتها ها : 71
خبر مایه


‍ نماینده ایرانشهر در مجلس گفت: برای احیای تالاب هامون و تالاب جازموریان و حل معضل ریزگردها نیاز به تدبیر دولت در جهت تامین حق آبه و عزم هئیت دولت برای حل این مشکل است.

محمد نعیم امینی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در مورد مسئله ریزگردها در منطقه سیستان این موضوع همچون یک زخم کهنه است و مسئله امروز و دیروز نیست و قطعا مسئله فردا هم هست.

نماینده مردم ایرانشهر، در مجلس افزود: بر طبق آماری که خانم ابتکار ارائه کردند منشا بیش از 20 درصد ریزگرد های کشور تالاب جازموریان است که باعث ایجاد این مشکل و معضل در مناطق مرکزی استان نیز شده است.

وی افزود: اما متاسفانه این مشکل خیلی رسانه ای نمی شود و گرنه تاثیر جدی ریزگردها بر سلامت مردم استان چه در منطقه سیستان و چه در مرکز استان بر کسی پوشیده نیست.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درصد بالای بیماری های تنفسی و چشمی در سیستان و بلوچستان به سبب وجود معضل ریزگردها در استان است.

وی گفت: دولت محترم باید در ارتباط با تالاب جازموریان که یک مسئله داخلی در کشور است و دلیل آن هم احداث سدهایی که به هر حال مانع ورود حق آبه به این تالاب شده است چاره ای بیاندیشد.

امینی فرد تصریح کرد: همچنین باید از احداث سدهای جدید در حوزه تالاب جازموریان جلوگیری شود زیرا با ایجاد این سدها با مشکلاتی همچون تشدید حاشیه نشینی، ریزگردها و اثرات سوء زیست محیطی مواجه خواهیم شد.

@Jazmourian



+ وتا


+ سلام


+ سلام






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ